Роздаткові матеріали та ігри для дітей з ООП .

 Роздатковий матеріал рекомендується використовувати на різних етапах уроку. Його слід застосовувати як для самостійної роботи всього класу, так і для організації індивідуальної роботи учнів. Картки можна видавати учням і для домашніх завдань.





Картки з математики 4 клас

1. Ігри та вправи, спрямовані на розвиток уваги

 

Вправа «Назви число»

Гравці стоять у колі. Ведучий кидає комусь м’ячик невеликого розміру і називає будь-яке число від 1 до 19. Той кому кинули м’ячик, має миттєво відгукнутися, назвавши число на одиницю більше, і знову кинути комусь м’ячик, назвавши при цьому нове число. Заборонено називати число, що йде за тим.

Вправа «Шифрувальник»                                                                                                                                                                     Щоб прочитати зашифровані слова, необхідно в кожному горизонтальному рядку закреслити однакові літери.

·        а м м д а к р к т у ш г т ш

·        т о о а к м м р я у д а к я 

·        я ш щ д щ ш д я а с п а о р т

·        с в о я к т т з н я з в к ц е

Вправа «Хто більше побачить?»

Запропонувати дітям уважно розглянути картинку і перелічити, що вони бачать на ній.

Вправа «Фігури»                                                                                                                                                                             Зображені фігури 3—4 видів (трикутник, коло, квадрат, ромб). Усього 5—10 рядів по 10 фігур у кожному ряді. Фігури в ряду розташовані довільно.

Потрібно:                                                                                                                                                                                                               1. Розкласти фігури, як показано на зразку                                                                                                                                                   2. Розставити значки тільки у квадратах і трикутниках;                                                                                                                3. Поставити значки в ромбах і підкреслити всі квадрати.

Вправа «Предмети»

Дається таблиця з предметами 5—10 рядів по 8 у кожному.                                                                                                                    Предмети розташовані довільно.                                                                                                                                                                  Потрібно:

1. Викреслити всі гриби;                                                                                                                                                                             2. Викреслити всі м'ячики;                                                                                                                                                                   3. Викреслити всі ялинки червоним олівцем, а м'ячики — синім;                                                                                                         4. Викреслити всі м'ячики і підкреслити ялинки.

Вправа «Викладання з паличок»

Матеріли: палички для рахунку, картка – зразок.

Запропонувати дитині за зразком викласти візерунок чи силует із паличок:

1-й рівень складності – візерунки в один рядок;

2-й рівень складності – силуети, що складаються з 6 – 12 паличок;

3-й рівень складності – складніші силуети, що передбачають використання 6 – 13 паличок;

4- рівень складності – складні силуети з великою кількістю деталей, що складаються з 10 – 14 паличок.

Інструкція: «Гляньте, що зображено на цій картці? Візьміть палички й виклади із них такий самий візерунок. Під час викладання будьте уважні. Починайте роботу».

Завдання-головоломки

Інструкція: «Склади 2 квадрати із 7 паличок, 2 рівні трикутники із 9 паличок.

«Візьми 9 паличок і склади квадрат і 4 трикутники».

Дитина має уявити фігуру і здогадатися, як її складати.

«Прибери 2 палички, щоб залишився один прямокутник».

«Склади будиночок із 6 паличок, а потім переклади 2 палички, щоб вийшов прапорець».

«Прибери 3 палички, щоб залишилося З таких самих квадрата». «Прибери 4 палички, щоб залишилося 3 квадрата. Переклади 1 паличку і щоб будиночок був перевернутий в інший бік».

Вправа

Скільки зображено предметів? Як їх назвати одним словом?

2. Ігри та вправи на вдосконалення сприйняття простору

Вправа «Що де знаходиться?»

Потрібно назвати, що зображено в середині, що в лівому верхньому кутку тощо.

Вправа «Твій шлях»

Потрібно розказати, як ти йдеш до крамниці і що де знаходиться (праворуч, ліворуч, позаду, попереду тощо).

Вправа «Уважно слухай і намалюй»

Дорослий називає геометричні фігури із вказівкою їхнього місця на аркуші. Діти мають замалювати їх на вказаному місці згідно з інструкцією (вгорі ліворуч трикутник, праворуч від нього квадрат, у центрі коло тощо).

Вправа «Лабіринт»

·        Допомогти зайчику знайти дорогу.

·        Якою дорогою діти йдуть до школи?

Вправа «Упізнай, що зображено»

Перед дитиною лежать картинки, на яких знайомі зображення дано не повністю. Попросити дітей подумати і сказати, що вони впізнали, кому належать ті чи інші елементи зображення.

3. Ігри та вправи на вдосконалення сприйняття часу

Вправа «Розклади по порядку»

Покласти таблички з відповідними словами і попросити дітей розташувати їх у порядку зростання часу.

Вправа «Розв'яжи задачу»

Василько гостював у селі тиждень і п'ять днів. Скільки всього днів він був у селі?

Вправа «Котра година?»

Використовуючи іграшковий годинник, попросити дітей визначити час на годиннику, а потім поставити стрілки за вказівками дорослого.

Вправа «До чого відноситься?»

Узяти картинки із зображенням пори року і картинки із зображенням таких предметів: саней, лиж, човна тощо. Дитина має назвати предмет і підкласти до картинок із відповідною порою року.

Вправа «Визначити час»

На табличках написано: ніч, ранок, день, вечір; на картках зображені ситуації, що відповідають певній частині доби. Пропонується дитині визначити, коли відбувається дія, зображена на картках, і підкласти їх до відповідної таблиці.

4. Ігри та вправи на розвиток мислення та мовлення

Вправа «Хто що любить?»

Набір карток із тваринами. Дібрати кожній тварині з іншого набору карток те, що ця тварина їсть.

Вправа «Кому що треба?»

Попросити дитину дібрати до карток із зображеннями знайомих ситуацій картки, де намальовані предмети, яких бракує.

Відгадай загадку

·        Знайти картинку - відгадку. Наприклад: без рук, без ніг, а ходить.

·        Або дати текст загадок і попросити намалювати відгадки.

·        Придумай загадку.

·        Показати дітям предмети:

м'яч, жабу, книгу, олівець тощо, потім попросити їх, виділивши характерні ознаки, придумати загадки.

Назви слово, яке починається з останньої літери.

Наприклад: сова — альбом — море — єнот... тощо.

Для цієї мети дуже добре підійде гра в міста, кольори тощо.

Назви протилежні слова:

тонкий — ...                 гострий — ...

чистий — ...                  гучний — ...

низький —...                  здоровий — ...

Закінчи речення:

Влітку тепло, а взимку...                                                                                                                                                                                              Птахи літають, а змії...                                                                                                                                                                                    Восени листя жовте, а влітку...

Рими

Дати дитині наочні картинки, де потрібно підібрати риму до предметів: ліс - ніс; окуляри - товари; хустка - пелюстка тощо.

Склади розповідь

·        Розкласти по порядку і скласти розповідь (3—4 картинки за сюжетними картинками).

·        Назвати, що неправильно (прості описові ситуації без складних смислових зв'язків).

Вправа  “Підбери слово ” .                                                                                                                                                         Ворона каркає, а сорока? Сорока ... /стрекоче/.                                                                                                                                    Сова літає, а кролик? Кролик ... /стрибає/.                                                                                                                                           Корова жує, сіно, а собака? Собака ... /гризе кістку/.                                                                                                                          Кріт риє нірку, а ластівка? Ластівка ... /в’є гніздо/.

Який? Яка? Яке?

Кофточка шовкова, а шуба? Шуба… (хутряна).                                                                                                                                Яйце овальне, а м’яч? М’яч… (круглий).                                                                                                                                            Лимон кислий, а сіль? Сіль… (солона).                                                                                                                                              Гірчиця гірка, а абрикос? Абрикос… (солодкий).                                                                                                                                     Білка пухнаста, а їжак? Їжак… (колючий)

   Вправа  «Встав за аналогією »                                                                                                                                                      Закінчи речення за допомогою запитання:                                                                                                                                               У дерева є гілки, а у сонця що? (проміння).                                                                                                                                    У салату ми їмо вершки, а у моркви що? (корінці).                                                                                                                              По дорозі їде машина, а в небі летить що? (літак).                                                                                                                              Гавкає собака, а нявчить хто? (кішка).                                                                                                                                                        В норі живе лисиця, а в барлозі хто? (ведмідь).





Немає коментарів:

Дописати коментар

З досвіду роботи