Роздатковий матеріал рекомендується використовувати на різних етапах уроку. Його слід застосовувати як для самостійної роботи всього класу, так і для організації індивідуальної роботи учнів. Картки можна видавати учням і для домашніх завдань.
Картки з математики 4 клас
1. Ігри та вправи, спрямовані на розвиток уваги
Вправа «Назви число»
Гравці стоять у колі.
Ведучий кидає комусь м’ячик невеликого розміру і називає будь-яке число від 1
до 19. Той кому кинули м’ячик, має миттєво відгукнутися, назвавши число на
одиницю більше, і знову кинути комусь м’ячик, назвавши при цьому нове число.
Заборонено називати число, що йде за тим.
Вправа «Шифрувальник»
Щоб прочитати зашифровані слова, необхідно в кожному
горизонтальному рядку закреслити однакові літери.
·
а м м д а к р к т
у ш г т ш
·
т о о а к м м р я
у д а к я
·
я ш щ д щ ш д я а
с п а о р т
·
с в о я к т т з н
я з в к ц е
Вправа «Хто більше побачить?»
Запропонувати дітям уважно
розглянути картинку і перелічити, що вони бачать на ній.
Вправа «Фігури»
Зображені фігури 3—4 видів (трикутник, коло, квадрат,
ромб). Усього 5—10 рядів по 10 фігур у кожному ряді. Фігури в ряду розташовані
довільно.
Потрібно:
1.
Розкласти фігури, як показано на зразку
2.
Розставити значки тільки у квадратах і трикутниках;
3. Поставити значки в ромбах і
підкреслити всі квадрати.
Вправа «Предмети»
Дається таблиця з
предметами 5—10 рядів по 8 у кожному.
Предмети розташовані довільно.
Потрібно:
1. Викреслити всі гриби; 2.
Викреслити всі м'ячики;
3.
Викреслити всі ялинки червоним олівцем, а м'ячики — синім;
4. Викреслити всі м'ячики і підкреслити ялинки.
Вправа «Викладання з паличок»
Матеріли: палички для рахунку, картка – зразок.
Запропонувати дитині за
зразком викласти візерунок чи силует із паличок:
1-й рівень складності – візерунки в
один рядок;
2-й рівень складності – силуети, що
складаються з 6 – 12 паличок;
3-й рівень складності – складніші
силуети, що передбачають використання 6 – 13 паличок;
4- рівень складності –
складні силуети з великою кількістю деталей, що складаються з 10 – 14 паличок.
Інструкція: «Гляньте, що зображено
на цій картці? Візьміть палички й виклади із них такий самий візерунок. Під час
викладання будьте уважні. Починайте роботу».
Завдання-головоломки
Інструкція: «Склади 2 квадрати із 7 паличок, 2 рівні трикутники
із 9 паличок.
«Візьми 9 паличок і склади квадрат і
4 трикутники».
Дитина має уявити фігуру і
здогадатися, як її складати.
«Прибери 2 палички, щоб залишився
один прямокутник».
«Склади будиночок із 6 паличок, а
потім переклади 2 палички, щоб вийшов прапорець».
«Прибери 3 палички, щоб залишилося З таких
самих квадрата». «Прибери 4 палички, щоб залишилося
3 квадрата. Переклади 1 паличку і щоб
будиночок був перевернутий в інший бік».
Вправа
Скільки зображено
предметів? Як їх назвати одним словом?
2. Ігри та вправи на вдосконалення сприйняття простору
Вправа «Що де знаходиться?»
Потрібно назвати, що
зображено в середині, що в лівому верхньому кутку тощо.
Вправа «Твій шлях»
Потрібно розказати, як ти
йдеш до крамниці і що де знаходиться (праворуч, ліворуч, позаду, попереду
тощо).
Вправа «Уважно слухай і намалюй»
Дорослий називає
геометричні фігури із вказівкою їхнього місця на аркуші. Діти мають замалювати
їх на вказаному місці згідно з інструкцією (вгорі ліворуч трикутник, праворуч
від нього квадрат, у центрі коло тощо).
Вправа «Лабіринт»
·
Допомогти зайчику
знайти дорогу.
·
Якою дорогою діти
йдуть до школи?
Вправа «Упізнай, що зображено»
Перед дитиною лежать
картинки, на яких знайомі зображення дано не повністю. Попросити дітей подумати
і сказати, що вони впізнали, кому належать ті чи інші елементи зображення.
3. Ігри та вправи на
вдосконалення сприйняття часу
Вправа «Розклади по порядку»
Покласти таблички з
відповідними словами і попросити дітей розташувати їх у порядку зростання часу.
Вправа «Розв'яжи задачу»
Василько гостював у селі
тиждень і п'ять днів. Скільки всього днів він був у селі?
Вправа «Котра година?»
Використовуючи іграшковий
годинник, попросити дітей визначити час на годиннику, а потім поставити стрілки
за вказівками дорослого.
Вправа «До чого відноситься?»
Узяти картинки із
зображенням пори року і картинки із зображенням таких предметів: саней, лиж,
човна тощо. Дитина має назвати предмет і підкласти до картинок із відповідною
порою року.
Вправа «Визначити час»
На табличках написано: ніч,
ранок, день, вечір; на картках зображені ситуації, що відповідають певній
частині доби. Пропонується дитині визначити, коли відбувається дія, зображена
на картках, і підкласти їх до відповідної таблиці.
4. Ігри та вправи на
розвиток мислення та мовлення
Вправа «Хто що любить?»
Набір карток із тваринами.
Дібрати кожній тварині з іншого набору карток те, що ця тварина їсть.
Вправа «Кому що треба?»
Попросити дитину дібрати до
карток із зображеннями знайомих ситуацій картки, де намальовані предмети, яких
бракує.
Відгадай
загадку
·
Знайти картинку -
відгадку. Наприклад: без рук, без ніг, а ходить.
·
Або дати текст
загадок і попросити намалювати відгадки.
·
Придумай загадку.
·
Показати дітям
предмети:
м'яч, жабу, книгу, олівець
тощо, потім попросити їх, виділивши характерні ознаки, придумати загадки.
Назви
слово, яке починається з останньої літери.
Наприклад: сова — альбом —
море — єнот... тощо.
Для цієї мети дуже добре
підійде гра в міста, кольори тощо.
Назви
протилежні слова:
тонкий — ... гострий — ...
чистий — ... гучний — ...
низький —... здоровий — ...
Закінчи
речення:
Влітку тепло, а
взимку...
Птахи
літають, а змії...
Восени листя жовте, а
влітку...
Рими
Дати дитині наочні
картинки, де потрібно підібрати риму до предметів: ліс - ніс; окуляри - товари;
хустка - пелюстка тощо.
Склади
розповідь
·
Розкласти по
порядку і скласти розповідь (3—4 картинки за сюжетними картинками).
·
Назвати, що
неправильно (прості описові ситуації без складних смислових зв'язків).
Вправа “Підбери слово ” .
Ворона каркає, а сорока? Сорока ... /стрекоче/.
Сова літає, а кролик? Кролик ... /стрибає/. Корова
жує, сіно, а собака? Собака ... /гризе кістку/.
Кріт
риє нірку, а ластівка? Ластівка ... /в’є гніздо/.
Який? Яка? Яке?
Кофточка шовкова, а шуба?
Шуба… (хутряна).
Яйце овальне, а м’яч? М’яч…
(круглий).
Лимон кислий, а сіль? Сіль… (солона). Гірчиця
гірка, а абрикос? Абрикос… (солодкий).
Білка
пухнаста, а їжак? Їжак… (колючий)
Вправа «Встав за аналогією »
Закінчи речення за допомогою запитання:
У дерева є гілки, а у сонця що? (проміння). У
салату ми їмо вершки, а у моркви що? (корінці).
По дорозі
їде машина, а в небі летить що? (літак).
Гавкає собака, а нявчить хто? (кішка). В
норі живе лисиця, а в барлозі хто? (ведмідь).
Немає коментарів:
Дописати коментар